Algemene Reisinformatie

Bij Romex Restate zorgen we er graag voor dat je goed voorbereid en geïnformeerd bent over de algemene reisinformatie voor Oostenrijk. Heb je vragen over de voorwaarden, verzekeringen, actuele reisinformatie of andere informatie? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag.

 

  • Reserveren

    Een appartement in Oostenrijk reserveren bij Romex Restate is mogelijk op 3 manieren:

    Op het moment dat je alle gegevens hebt doorgegeven en de reis is geboekt, beschouwen we dit als een definitieve reservering. Bij wijzigingen en annuleringen hanteren we de algemene en bijzondere reisvoorwaarden van de ANVR.

    Op last van autoriteiten behoudt Romex Restate het recht om boekingen van grote groepen te allen tijde te annuleren.

  • Betaling

    Het betalen van je vakantie gebeurt in verschillende stappen. Na het voltooien van de reservering doe je een aanbetaling van 30% van de totale reissom. De aanbetaling dien je binnen 14 dagen na factuurdatum te hebben overgemaakt naar onze Oostenrijkse bankrekening (zie kopje bankgegevens). Op de factuur kun je precies terugvinden wat het aanbetalingsbedrag is voor je reservering.

    Het restantbedrag dien je uiterlijk zes weken voor vertrek te betalen. Wanneer je binnen zes weken voor vertrek je appartement boekt, dien je het totale bedrag in één keer over te maken.

  • Toeristenbelasting

    Op de meeste bestemmingen dien je ter plaatse bij aankomst nog een klein bedrag aan toeristenbelasting te betalen. De hoogte van dit bedrag vind je bij de beschrijving van de accommodatie en is gebaseerd op informatie die we ieder jaar in april ontvangen. Het is mogelijk dat de hoogte van de toeristenbelasting in de tussentijd veranderd.

  • Bankgegevens

    • Rekeninghouder: W.E.-Hotelgesellschaft mbH
    • Bank: Sparkasse Schwaz AG (Geschäftsstelle Gerlos)
    • BLZ: 20510
    • Rekeningnummer: 01200-002283
    • IBAN: AT302051001200002283
    • BIC: SPSCAT22XXX (het kan voorkomen dat je bank automatisch “XXX” invult, dit hoef je dan niet te vermelden in de BIC-Code).
  • Aansprakelijkheid

    De hoofdboeker is te allen tijde aansprakelijk voor alles wat betrekking heeft op de boeking (denk aan tijdig betaling etc.), het verblijf in de woning en eventueel ontstane schades en het gedrag van zijn medereizigers. Wij hanteren in al onze accommodaties een ZERO-Tolerance beleid t.o.v. ongepast gedrag jegens personeel en andere gasten (denk o.a. aan geweld, fysiek en/of verbaal, discriminatie en het niet naleven van de huisregels).

  • Borg

    Voor elk appartement dat je via Romex Restate huurt vragen we een borg. De hoogte van dit bedrag vind je bij de beschrijving van de accommodatie. De borg krijg je, indien het appartement netjes en in originele staat is opgeleverd, een aantal dagen na vertrek weer retour op je rekening (bij borgstelling via creditcard vervalt de autorisatie automatisch binnen 30 werkdagen na vertrek uit het complex)*. Het borgbedrag en de betaalwijze staan altijd vermeld bij de bijzonderheden van de desbetreffende accommodatie.

    *Mocht je niet persoonlijk uitchecken of uit kunnen checken, dan zal de exploitatieservice de resterende gelden moeten overmaken naar jouw bankrekening. Hiervoor zijn de volgende gegevens nodig:

    • Naam van de rekeninghouder
    • International Bank Account Number (IBAN)
    • BIC-/SWIFT-code
  • Annuleren

    Voor het annuleren van reizen met eigen vervoer naar wooneenheden zoals bungalows, appartementen, stacaravans en campingstaanplaatsen, zijn er, naast eventueel verschuldigde reserveringskosten, de volgende annuleringskosten verschuldigd:

    • Bij annulering tot de 21ste dag vóór de aankomstdag: 25% van de reissom.
    • Bij annulering vanaf de 21ste dag tot de 14de dag vóór de aankomstdag: 50% van de reissom.
    • Bij annulering vanaf de 14de dag tot de 7de dag vóór de aankomstdag: 75% van de reissom.
    • Bij annulering vanaf de 7de dag tot de 1ste dag tot de aankomstdag: 90% van de reissom.
    • Bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.
  • Aanvullende annuleringsvoorwaarden

    Indien we genoodzaakt zijn om de accommodatie, opgelegd door derden zoals bijvoorbeeld de overheid, te sluiten in verband met een landelijke of Europese epidemie en/of pandemie (zoals bij het geval was bij het SARS-CoV-2 virus, beter bekend als COVID-19), natuurrampen of door oorlogen, dan kunnen we als organisatie geen beroep doen op de algemene annuleringsvoorwaarden, zoals hierboven vermeld.

    Mocht er binnen 14 dagen voor aankomst vanuit de overheid een negatief reisadvies afgegeven worden/nog steeds van kracht zijn voor jouw vakantiebestemming, dan zullen de onderstaande voorwaarden ook op jouw reservering van toepassing zijn.

    We contacteren je dan persoonlijk dat de reis niet plaats kan vinden. De op dat moment van jou ontvangen gelden zullen dan worden omgezet in een reisvoucher (de hoogte van de voucher kan maximaal de volledige reissom betreffen). Mocht je geen voucher wensen, dan zullen we de door ons ontvangen gelden aan je retourneren per bankoverschrijving.

    De voucher kan éénmalig gebruikt worden voor het boeken van een toekomstige reis in alle accommodaties die Romex Restate aanbiedt en heeft een geldigheidsduur van twee jaar na ontvangstdatum.

    Als je een boeking maakt voor het winterseizoen in één van onze vakantiewoningen, dan zijn wij niet verplicht je op voorhand te informeren over wanneer men lokaal start met het draaien van de skiliften. Mochten de lokale skiliften beslissen om later aan te vangen met de start van het winterseizoen, dan kunnen wij hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld. Ook is dit geen legitieme reden om een vakantieverblijf kosteloos te annuleren.

    • Voorbeeld: Mocht je een boeking maken voor de aankomst 12 december 2023 en er wordt vlak voor  aankomst bekend gemaakt dat de skiliften pas open gaan op 17 december 2023, dan hebben wij ook te maken met overmacht en kunnen wij de reservering niet kosteloos annuleren, aangezien de geboekte accommodatie beschikbaar is.
  • Reis- en annuleringsverzekering

    Let erop dat je bij Romex Restate geen reis- & annuleringsverzekering kunt afsluiten/deze niet automatisch afsluit bij het boeken van een vakantieverblijf. Dit dien je zelf bij derden te doen.

    Let er bij het afsluiten van een dergelijke verzekering goed op dat bijvoorbeeld een “uitbraak van een besmettelijke ziekte” is meeverzekerd bij annulering. Veel verzekeraars sluiten tegenwoordig epidemieën en pandemieën uit. Zo wordt bijvoorbeeld COVID-19 tegenwoordig niet meer gezien als een bijzondere gebeurtenis.

  • Seizoensinvloeden

    Het is mogelijk dat er in het winter- en/of zomerseizoen voorbereidingen getroffen om het komende seizoen op gang te brengen of af te ronden. De gast dient rekening te houden met een mogelijk beperkte openstelling van liften, pistes, winkels en uitgaansmogelijkheden, beperkter aanbod van overige faciliteiten en de mogelijkheid van bouwactiviteiten van derden rondom de bestemming. Romex Restate aanvaardt geen aansprakelijkheid voor dergelijke omstandigheden van derden.

    Mochten er onverhoopt bouw- of herstelwerkzaamheden aan de door jou geboekte accommodatie plaatsvinden, dan informeren we je hier tijdig over en zoeken we samen naar een passend alternatief.

  • COVID-19

    Mochten wij genoodzaakt zijn om de accommodatie, opgelegd door derden zoals bijvoorbeeld de overheid, te sluiten i.v.m. een landelijke of Europese epidemie en/of pandemie (zoals bij het geval was bij het SARS-CoV-2 virus, in de volksmond bekend als Coronavirus of COVID-19, in 2019/2020) of natuurrampen, dan kunnen wij als organisatie geen beroep doen op de algemene annuleringsvoorwaarden, zoals hierboven vermeldt.

    Mocht er binnen 14 dagen voor aankomst vanuit de overheid een negatief reisadvies afgegeven worden/nog steeds van kracht zijn voor jouw vakantiebestemming, dan zullen de onderstaande voorwaarden ook op jouw reservering van toepassing zijn.

    Wij zullen je dan persoonlijk contacteren dat de reis niet plaats kan vinden. De op dat moment door jou ontvangen gelden zullen dan worden omgezet in een reisvoucher (de hoogte van de voucher kan maximaal de volledige reissom betreffen). Mocht je geen voucher wensen, dan zullen wij de door ons ontvangen gelden aan je retourneren per bankoverschrijving.

    Mits de voucher gewenst is, dan zal deze éénmalig gebruikt kunnen worden voor het boeken van een toekomstige reis in alle accommodaties die Romex Restate aanbiedt en zal een geldigheidsduur hebben van twee jaar na ontvangstdatum.

    Vaccinatieplicht op de bestemming?

    1. Mocht het land van jouw bestemming een vaccinatiebewijs als verplicht instellen tijdens jouw verblijfsperiode, dan kunnen wij hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld. Kan je niet voldoen aan het tonen van een verplicht vaccinatie- of herstel- of testbewijs om af te reizen naar uw bestemming – of gebruik te maken van bepaalde faciliteiten op bestemming –, dan zullen de regulieren annuleringsvoorwaarden van toepassing zijn op de annulering.
    2. Mocht je op last van een arts geen vaccinatie kunnen krijgen? Check van tevoren goed of jouw bestemming wel of geen uitzondering maakt op het inreizen met een medische verklaring. In de meeste gevallen vervalt bijv. een dergelijke vaccinatieplicht op vertoon van een ondertekende medische verklaring. Mocht je niet kunnen afreizen met een medische verklaring, dan ontvangen wij graag een kopie van de medische verklaring (ondertekend door je arts), zodat wij een uitzondering kunnen maken op bovenstaande regel.

    Kies je er zelf voor om niet af te reizen naar de bestemming, maar is er geen negatief reisadvies of mag je van de lokale overheden van de plaatst bestemming wel afreizen? Dan dien je de regulieren annuleringskosten te voldoen.

    Wij benadrukken hierbij dat je te allen tijde zelf verplicht bent om de juiste documenten bij je te hebben, zoals een paspoort en/of ID-Kaart (LET OP: een rijbewijs is buiten Nederland geen geldig legitimatiebewijs) én de eventueel vereiste visa, bewijzen van inentingen, vaccinaties of testbewijzen.

  • Glennie's Restaurant

    Mocht je een boeking maken voor een hoogseizoensweek en is er een Glennie’s restaurant in de accommodatie/het dorp waar je hebt geboekt aanwezig, dan zijn wij niet verantwoordelijk voor het maken van een reservering voor jouw reisgezelschap. Gezien Glennie’s een losstaande firma is hebben wij als Romex Restate geen invloed op de indeling van het restaurant en/of geen mogelijkheid reserveringen voor te maken. Dit dien je zelf tijdig te doen via de website www.glenniesrestaurant.nl.

    Let er bijvoorbeeld op dat de restaurants gedurende de kerstperiode al maanden op voorhand volgeboekt kunnen zijn.

Nieuwsbrief

Wil je niets missen en altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws en aanbiedingen over vakanties in Oostenrijk? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief door het onderstaande formulier in te vullen.