COVID-19

ROMEX RESTATE HANTEERT AANGEPASTE COVID-19 VOORWAARDEN
Het zijn momenteel voor iedereen onzekere tijden, zo ook voor ons. Laten we vooropstellen dat gezondheid het allerbelangrijkste is!
De Nederlandse premier Mark Rutte heeft het negatieve reisadvies in Nederland verlengd: "Ga niet naar het buitenland tot en met 15 mei".
Hieronder lees je de belangrijkste informatie over Corona in zowel Oostenrijk als Frankrijk:

Oostenrijk (AT)

Afgelopen week is de inreisverordening in Oostenrijk verlengd tot 31 mei. Het is voor toeristen dus niet mogelijk om naar Oostenrijk af te reizen tot 31 mei. Sinds begin februari moeten de mensen die Oostenrijk binnen reizen zich verplicht registreren en een negatieve covid test laten zien die niet ouder is dan 48 uur. In Oostenrijk gelden er nog steeds strenge maatregelen. Hotels en horeca blijven gesloten. Op veel plaatsen is het verplicht om een FFP-2 masker te dragen. De winkels zijn wel geopend.

Frankrijk (FR)

President Macron heeft aangekondigd dat Frankrijk opnieuw in Lockdown gaat voor tenminste 4 weken (voor nu geldt het tot en met 2 mei).
In heel Frankrijk geldt er op dit moment een avondklok van 19:00 tot en met 06:00 uur. Overdag mogen de mensen in Frankrijk zich maar 10 km vanaf hun thuisadres verplaatsen. 
Mondkapjes zijn bijna overal verplicht, zelfs buiten op drukke plaatsen. Niet-essentiële winkels zijn weer gesloten.

WIJ HANTEREN AANGEPASTE COVID-19 VOORWAARDEN

Hieronder een overzicht van de aangepaste regelingen die geldig zijn op al onze reserveringen:

  • Mocht u daadwerkelijk niet in staat zijn te reizen, door een negatief reisadvies van uw overheid en/of een (totale) lockdown in Oostenrijk, dan krijgt u te allen tijde uw geld terug.
    • Dit kan in de vorm van een voucher of Cash-refund.
  • Voor het huidige winter seizoen (2020/2021) en de zomer van 2021 hebben wij besloten dat de restbetaling pas 5 dagen voor aankomst voldaan hoeft te zijn. Voor het volgende winterseizoen (2021/2022) zijn onze reguliere voorwaarden van kracht, deze kunt u hier vinden.
    • 5 dagen voor aankomst kunnen wij meer duidelijkheid verschaffen en u goed informeren wat de situatie op dat moment is.
    • Mocht de huidige Covid situatie niet veranderen zullen wij onze voorwaarden voor volgend winterseizoen ook wijzigen, uiteraard wordt u daar tijdig over geïnformeerd.

Een andere mogelijkheid is om uw reservering voor deze winter, mits gewenst en beschikbaar, eenvoudig door te schuiven naar een later moment, bijvoorbeeld volgend jaar.

Boeken en betalen

Reserveren
U kunt uw vakantie op 3 manieren reserveren. Via www.romex-restate.nl, via e-mail info@romex-restate.nl of telefonisch +31 (0)79 362 58 22. Op het moment dat u alle gegevens heeft doorgegeven en de reis dus heeft geboekt, beschouwen wij dit als een definitieve reservering. Bij wijzigingen en annuleringen hanteren wij de algemene en bijzondere reisvoorwaarden van de ANVR.

Betalen
Aanbetaling: na de boeking ontvangt u de bevestiging met daarbij de betalingsvoorwaarden. De aanbetaling is altijd 30% van de reissom. De aanbetaling dienen wij binnen 14 dagen na factuurdatum te hebben ontvangen op onze Oostenrijkse bankrekening (zie gegevens hieronder). Op de factuur kunt u precies terugvinden wat het aanbetalingsbedrag is voor uw reservering. 
Restantbedrag: Het restantbedrag dient uiterlijk zes weken voor vertrek bij ons binnen te zijn. Wanneer u binnen zes weken voor vertrek boekt, dient u het totale bedrag in één keer over te maken.

Toeristenbelasting
Bij de meeste accommodaties dient u ter plaatse bij aankomst nog een klein bedrag aan toeristenbelasting te betalen. De hoogte van dit bedrag vindt u bij de beschrijving van de accommodatie en is gebaseerd op informatie die wij in april van afgelopen jaar hebben ontvangen. Het is mogelijk dat deze in de tussentijd iets verandert.

Bankgegevens
Rekeninghouder: W.E.-Hotelgesellschaft mbH
Bank: Sparkasse Schwaz AG (Geschäftsstelle Gerlos)
BLZ: 20510
Rekeningnummer: 01200-002283
IBAN: AT302051001200002283
BIC: SPSCAT22XXX  (het kan voorkomen dat uw bank automatisch “XXX” invult, dit hoeft u dan niet te vermelden in de BIC-Code).

Borg
Voor elk appartement dat u via Romex Restate huurt vragen wij een borg. De hoogte van dit bedrag vindt u bij de beschrijving van de accommodatie. De borg krijgt u, indien uw appartement in orde is bevonden, een aantal dagen na vertrek weer retour op uw rekening gestort (bij borgstelling via creditcard vervalt deze automatisch, binnen 30 werkdagen, na vertrek uit het complex)*. Het borgbedrag en de betaalwijze staan altijd vermeld bij de bijzonderheden van de desbetreffende accommodatie.

*Mocht u niet uitchecken/niet uit kunnen checken, dan zal de exploitatieservice de resterende gelden moeten overmaken naar uw bankrekening. Hiervoor zijn de volgende gegevens nodig:

  • Naam van de rekeninghouder
  • International Bank Account Number (IBAN)
  • BIC-/SWIFT-code

Seizoensinvloeden
Het kan voorkomen dat er in het laag- en/of zomerseizoen voorbereidingen getroffen om het komende (winter)seizoen op gang te brengen of af te ronden. De reiziger dient rekening te houden met een mogelijk beperkte openstelling van liften, pistes, winkels en uitgaansmogelijkheden, beperkter aanbod van overige faciliteiten en de mogelijkheid van bouwactiviteiten van derden rondom de bestemming. De Reisorganisator aanvaardt geen aansprakelijkheid voor dergelijke omstandigheden van derden.
Mochten er onverhoopt bouw- of herstelwerkzaamheden aan de door u geboekte accommodatie plaats moeten vinden, dan informeren wij u hier tijdig over en zoeken met u naar een goed alternatief.  

Annuleren
Voor eigen-vervoerreizen naar wooneenheden zoals bungalows, appartementen, stacaravans en campingstaanplaatsen, zijn naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:

  • Bij annulering tot de 21ste dag vóór de aankomstdag: 25% van de reissom.
  • Bij annulering vanaf de 21ste dag tot de 14de dag vóór de aankomstdag: 50% van de reissom.
  • Bij annulering vanaf de 14de dag tot de 7de dag vóór de aankomstdag: 75% van de reissom.
  • Bij annulering vanaf de 7de dag tot de 1ste dag tot de aankomstdag: 90% van de reissom.
  • Bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.

Aanvullende annuleringsvoorwaarden
Mochten wij genoodzaakt zijn om de accommodatie, opgelegd door derden zoals bijvoorbeeld de overheid, te sluiten i.v.m. een landelijke of Europese epidemie en/of pandemie (zoals bij het geval was bij het SARS-CoV-2 virus, in de volksmond bekend als Coronavirus of COVID-19, in 2019/2020), natuurrampen of door oorlogen, dan kunnen wij als organisatie geen beroep doen op de algemene annuleringsvoorwaarden, zoals hierboven vermeldt.

Mocht er binnen 14 dagen voor aankomst vanuit uw overheid een negatief reisadvies afgegeven worden/nog steeds van kracht zijn voor uw vakantiebestemming, dan zullen de onderstaande voorwaarden ook op uw reservering van toepassing zijn.

Wij zullen uw dan persoonlijk contacteren dat de reis niet plaats kan vinden. De op dat moment door u ontvangen gelden zullen dan worden omgezet in een reisvoucher (de hoogte van de voucher kan maximaal de volledige reissom betreffen). Mocht u geen voucher wensen, dan zullen wij de door ons ontvangen gelden aan u retourneren per bankoverschrijving.

Mits de voucher gewenst is, dan zal deze éénmalig gebruikt kunnen worden voor het boeken van een toekomstige reis in alle accommodaties die Romex Restate aanbiedt en zal een geldigheidsduur hebben van twee jaar na ontvangstdatum.

Reis- & annuleringsverzekering
Let erop dat u bij Romex geen reis- & annuleringsverzekering kunt afsluiten/deze niet automatisch afsluit bij het boeken van een reis. Dit dient uzelf bij derden te doen.