Wandeltips

26 Augustus, 2014 16:04

Heeft u deze zomer een appartement geboekt in Gerlos, Tirol?  Dan is het aan te raden om daar te gaan wandelen. Mocht u nog niet zoveel ervaring hebben met wandelen dan zijn deze tips handig om door te nemen voordat u aan de tocht begint.

Tip 1: Zorg voor goede voeding

Zorg voordat u aan een lange tocht gaat beginnen dat u van tevoren goede voeding inneemt. Eet een stevige maaltijd met koolhydraten en vitaminen. Eet dan voornamelijk volkoren producten, omdat hier suikers in zitten die energie langzaam afgeven en dat is beter dan suikers die energie snel afgeven.

Tip 2: Let op met drinken

Vooraf is het belangrijk om voldoende vocht binnen te krijgen. Neem bij voorkeur water of kruidenthee. Sportdranken kunt u ook van te voren drinken, maar drink hier niet te veel van. Tijdens het wandelen moet u ervoor zorgen dat u al drinkt voordat u dorst krijgt. Neem dan geen koolzuurhoudende dranken of powerdranken.

Tip 3: Let op de houding

Wandelen is een goede manier van sporten waarbij u verminderde kans hebt op het krijgen van blessures. Echter, het is geen garantie om blessurevrij te lopen. Let vooral op de houding tijdens het lopen. Loop ontspannen en rechtop. Laat daarbij de armen ontspannen meevieren.  Wanneer u nieuwe wandelschoenen hebt, loop deze dan goed in om zo blaren te voorkomen.

Mocht u in een gebied terecht komen waar het regent, draag dan ademde regenkleding. Let daarom ook goed op het weerbericht, zodat u altijd goed voorbereid bent om eventueel in de regen te lopen. Met deze tips gaat u een goede wandeltocht tegemoet en vergeet ook vooral niet te genieten van de omgeving.

< Hoe zorg je ervoor dat je straalt op de piste? Wat te doen deze zomer in Kaprun? >